Google Workspace Educació

Google Workspace for Education - nivelA | elevA

Des del CEIP Llorenç Riber hem apostat per la implantació de la solució integrada de comunicació i col·laboració Google Workspace for Education que Google ofereix als centres educatius i que comprèn eines de correu electrònic, calendari i xat, a més d’altres serveis que Google permet afegir al paquet principal per adaptar-lo a les necessitats dels centres i usuaris.

Al centre hem implantat aquesta solució per al professorat i per als alumnes d’educació primària.

S’han creat, per a tot l’alumnat i els docents, un compte de Workspace Education, que serà del tipus x@riber.cat per als docents i per a l’alumnat.

D’aquest compte de G Suite for Education principalment hem de destacar:

  • Els serveis principals de G Suite for Education compleixen amb la llei de Drets Educatius de la Família i privadesa (FERPA).
  • Els serveis de G Suite for Education no recopilen ni utilitzen dades de l’alumnat amb finalitats publicitàries ni creen perfils d’anuncis. Tampoc NO s’analitzen els correus electrònics de GSuite for Education.
  • Aquests comptes són administrats pel CEIP Llorenç Riber, no funcionen per a correus externs al centre i seran eliminats un cop que l’alumnat acabi educació primària.

Per a l’ús de totes les eines que incorpora G Suite for Education es recomana utilitzar Google Chrome.

Amb aquests comptes els alumnes disposaran principalment de:

Comunicacions

Gmail: Correu electrònic (administrat pel centre)   

  • 30 GB d’espai d’emmagatzematge a la safata d’entrada (el doble d’un compte personal). Compatible amb Microsoft Outlook i amb altres clients de correu electrònic. Sense anuncis.
  • Aquests comptes de correu només funcionaran com a correu intern del col·legi. És a dir l’alumne podrà comunicar-se amb els professors i amb altres alumnes únicament

Calendar: Calendari        

  • Calendaris en línia integrats i dissenyats per al treball en equip.
  • Publicació de calendaris a la web.

Emmagatzematge

Drive: Emmagatzematge    

  • Cada usuari disposa d’emmagatzematge il·limitat.
  • Emmagatzema, sincronitza i comparteix arxius fàcilment.
  • Sincronitza els arxius amb el teu ordinador automàticament.
  • Visualitza els arxius sense necessitat d’adquirir programari addicional.
  • Controls per compartir contingut fàcils d’administrar.

Col·laboració

Docs: Documents:      

  • Processament de text.
  • Funciona amb els tipus de fitxer més habituals.
  • Conté un historial de revisions il·limitat.
  • Es pot treballar des de diferents dispositius (ordinador, Tablet, mòbil), amb o sense connexió a internet.

Sheets: Full de càlcul:

  • Fulls de càlcul en línia ràpids i amb funcions avançades.
  • Senzills anàlisis de dades.
  • Funciona amb els tipus de fitxer més habituals.
  • Conté un historial de revisions il·limitat.
  • Es pot treballar des de diferents dispositius (ordinador, Tablet, mòbil), amb o sense connexió a internet.

Slides: Presentacions:

  • Atractives presentacions.
  • Edició en temps real.
  • Fàcil de dissenyar.

Forms: Formularis:    

  • Realització d’enquestes i formularis fàcils de crear.
  • Anàlisi de les respostes mitjançant resums automàtics.

Sites – Pàgines web:  

  • Creació de llocs web de forma senzilla, sense coneixements de programació o disseny.
  • Una gran presentació en tots els dispositius.
  • Arrossega i deixa anar elements, mou-los, edita’ls i llestos.
  • Dissenyat per a col·laboració.

Gestió de classes

Classroom: Gestió de les classes  

  • Google Classroom és una solució dissenyada juntament amb professors i alumnes amb la qual els docents es podran comunicar fàcilment amb la classe, dur un seguiment del treball i col·laborar millor.
  • Google Classroom és el centre de control per a totes les tasques de classe. Els professors podran crear les seves classes, podran assignar tasques, enviar comentaris i veure tota la informació. Tot això a l’instant, sense documents en paper i molt fàcilment.
  • L’alumnat podrà accedir fàcilment a les seves classes automàticament, trobar qualsevol document compartit, lliurar tasques…